КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Первинна профспілкова організація Переяслав-Хмельницького
державного педагогічного університету ім. Г. Сковороди
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України
  • Державний вищий навчальний заклад "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди"
  • Асоціація Правозахисних Організаторів Студентів України

  • Форма входу


    Календар
    «  Листопад 2015  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30

    Пошук

    Архів записів

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 14:49

    Головна » 2015 » Листопад » 26 » КОНФЕРЕНЦІЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ОДНОГОЛОСНО ПІДТРИМАЛА ЗМІНИ ДО СТАТУТУ ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ
    13:24
    КОНФЕРЕНЦІЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ОДНОГОЛОСНО ПІДТРИМАЛА ЗМІНИ ДО СТАТУТУ ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ

    25 листопада в актовій залі Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди відбулося засідання конференції трудового колективу вищого навчального закладу щодо затвердження нової редакції Статуту університету. У роботі зібрання взяли участь 152 делегати.

    Зі вступним словом до делегатів конференції звернувся голова профспілкового комітету вишу Сергій Закопайло, який запропонував обрати робочу президію у складі ректора Віктора Коцура, завідувача навчальним відділом Анатолія Брехунця,голови профкому Сергія Закопайла та завідувачки загальним відділом Ірини Гагаріної; лічильну комісію у складі доцентівВасиля Васенка і Петра Довбні та Надії Попик (від студентства); редакційну комісію у складі декана факультету фізичного виховання Віктора Куйбіди, доцента Тамари Товкайло та голови студентської ради Владислава Мірановича. Пропозицію, озвучену головою профкому, делегати підтримали одноголосно.

    Під час своєї доповіді голова профкому університету Сергій Закопайло, зокрема, наголосив, що другий рік поспіль забезпечується реалізація Закону України «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 року. Відповідно до перехідних положень Закону, протягом двох років необхідно привести тип і статути навчальних закладів у відповідність із цим Законом.

    Відтак, було створено робочу групу по внесенню змін і доповнень до діючого Статуту, яка працювала над проектом змін. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України (№ 1/9-497 від 09.10.2015 року) «Щодо статутів вищих навчальних закладів» було видано розпорядження по університету з цього питання за № 168 від 09.10.2015 року. Відповідно до вищезазначених документів комісією було винесено проект Статуту на розгляд Вченої ради університету 26 жовтня 2015 року (протокол № 3). Запропонований проект Статуту повністю узгоджений із положеннями Закону України «Про вищу освіту».

    Після активного обговорення й розгляду пропозицій консолідованим рішенням конференції трудового колективу університету було прийнято наступні зміни, передбачені проектом нового Статуту:

    1. У Статуті не передбачено т. зв. рівнів акредитації (був IV р. а.). Натомість передбачається тип університету як галузевий (педагогічний) вищий навчальний заклад, що провадить інноваційну  освітню діяльність за різними ступенями вищої освіти.
    2. Скасовується ступінь «спеціаліст». Отримання ступеня бакалавра означатиме здобуття повної вищої освіти. Останній набір на ступінь «спеціаліст» відбудеться в 2016 році. Усі, хто вже отримав ступінь спеціаліста, автоматично будуть прирівняні до магістрів. У Статуті прописується 4 ступені: бакалавр; магістр; доктор філософії; доктор наук.
    3. Щодо академічної автономії, то університет має право впроваджувати власні освітні та наукові програми, видавати як власні, так і державні дипломи, остаточно присуджувати вчені звання. Щодо навчальної роботи, то університет має право: самостійно визначати організацію навчального процесу; вибирати типи програм підготовки бакалаврів і магістрів; визнавати й підтверджувати ступені освіти, отримані в закордонних навчальних закладах тощо. Фінансова та господарська автономія університету передбачає право на відкриття власних рахунків, отримання кредитів, розпорядження майном та землею. Навчальний заклад вільно розпоряджатиметься власними доходами, у т. ч. платою за навчання, яка не може вилучатися до державного чи місцевих бюджетів.
    4. Унормовується перехід на максимальне навчальне навантаження для викладачів із 900 до 600 годин у рік. Кількість годин у кредиті стає не 36, а 30. Студенти одержують можливість вибору до 25 % курсів — це посилює конкуренцію між викладачами.
    5. Запроваджується передбачена Болонською системою кредитно-модульна система вимірювання навчального навантаження: бакалавр має набрати 180-240 кредитів, магістр — 90-120 і т. д. Бакалаври при вступі до магістратури можуть вільно обирати спеціальність (перехресний вступ). Невід’ємною частиною диплому про освіту є додаток європейського зразка.
    6. У частині демократизації вищої освіти Статут розмежовує
      повноваження адміністрації та Вченої ради університету, врегульовує
      процедуру обрання ректора, деканів та завідувачів кафедр вищого навчального закладу на основі вирішального права трудового колективу на прямих виборах за участю всіх штатних науково-педагогічних працівників університету, а також студентів, частка голосів яких збільшується до 15 %. Термін перебування ректора та керівників підрозділів на посаді обмежується двома 5-річними термінами обрання.
    7. Значно посилюється роль органів студентського самоврядування. Забезпечується представництво виборних представників із числа студентів у Вченій раді — 10 %, конференції трудового колективу — 15 % їх складу. Фінансовою основою студентського самоврядування є 0,5 % власних позабюджетних надходжень вищого навчального закладу. За погодженням із органами студентського самоврядування здійснюється відрахування, переведення студентів, поселення їх у гуртожитки, призначення проректора та заступників деканів із виховної роботи тощо.
    8. Передбачається  запровадження в університеті системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти, щорічного оцінювання як здобувачів вищої освіти, так і науково-педагогічних працівників із подальшим оприлюдненням його на сайті вищого навчального закладу. Університет має запровадити також внутрішній контроль за плагіатом серед викладачів та студентів.
    9. Для  забезпечення відкритості та прозорості своєї діяльності університет зобов’язаний публікувати на власному сайті інформацію про хід реалізації своїх прав і виконання зобов’язань, процедури та результати прийняття рішень, документи про свої фінанси, штатні розписи, майно, у т. ч. кошториси, звіти про їх виконання тощо.

    На завершення свого виступу голова профспілкового комітету університету Сергій Закопайло підкреслив, що в подальшому для реалізації положень Статуту необхідно розробити низку нормативних актів, які б регламентували порядок ухвалення колективними органами університету самостійних рішень, вводили б порядок здійснення самоаналізу, встановлювали би баланс між самостійністю і відповідальністю університету, забезпечували би прозорість цих процесів.

    Сергій Зражевський,

    фахівець редакційно-видавничого відділу університету

    .

    Переглядів: 453 | Додав: admingy | Рейтинг: 0.0/0
    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz