Моральний розвиток – це рівень засвоєння уявлень про моральні норми, сформованості моральних почуттів і моральної поведінки. На всіх етапах розвитку суспільства мораль, як і право, політика, традиції, звичаї, табу, є важливим регулятором людської поведінки, людських відносин, а моральність (моральна практика) — одним із критеріїв оцінки чеснот людини. З позицій гуманістичної свідомості основою особистості є її моральний розвиток, який виявляється у сповідуваній нею системі поглядів, уявлень, норм, оцінок, що регулюють її поведінку. Моральна особистість узгоджує свої дії з інтересами інших людей, керується у своїх помислах критеріями загальнолюдських цінностей, відповідає за свої вчинки не лише перед законом, людьми, а й перед власною совістю.
Питання морального виховання дітей дошкільного віку на сьогодні дуже актуальне. 22 березня, воно розглядалося на семінарі-практикумі для завідуючих та вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів міста, який проходив на базі ДНЗ №7 «Берізка» (м. Переяслав-Хмельницький). Уже другий рік педагогічний колектив цього закладу проводить дослідно-експериментальну роботу регіонального рівня з морального виховання.
Науковий керівник цього експерименту кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди» Любов Лохвицька познайомила присутніх з презентацією«Інструменти визначення рівня вихованості дошкільника». Семінар-практикум проходив спільно з педагогічним колективом Лубенського дошкільного навчального закладу Полтавської області «Смородинка» в онлайн-режимі. Колеги теж працюють у такому ж експерименті під науковим керівництвом Любові Лохвицької. Педагоги переглянули практичну роботу з дітьми середніх груп вихователів Анастасії Василенко та Людмили Ружановської. До малят в гості завітали їхні друзі, з якими вони вчаться бути чуйними, ввічливими, добрими, лагідними. Це методичні Ляльки, Ганнуся та Марійка. А взагалі таких Ляльок, згідно проекту, вісім. У кожної своє ім’я, колір одягу, риси характеру. Ці Ляльки допомагають дошкільнятам набути позитивних моральних рис, позбавитись негативних. Присутні захоплено спостерігали, як малята на любов, ласку, ніжність вихователів відповідають цими ж якостями.
Психолог Тетяна Шарій розповіла про те, як діти під впливом контакту з позитивними якостями Ляльок здобувають кращі людські риси. Психолог-методист міського методичного кабінету Світлана Горбаченко представила презентацію про вплив поведінки батьків на формування в дітей моральних рис та провела тестування про негативні та позитивні настанови дітям та можливі наслідки. Такі семінари-практикуми несуть виховний вплив не лише на дітей, а і на дорослих, примушують їх переглянути своє ставлення до життя та оточуючих, збагатити свої душі та серця добром, чуйністю, любов’ю.
|