«Наступність у роботі дошкільного навчального закладу і школи як умова забезпечення особистісно-орієнтованого підходу до освітнього процесу». За такою темою у Переяслав-Хмельницькому дошкільному навчальному закладі № 8 «Золотий ключик» було проведено семінар-практикум для вихователів дитячих садків міста. Для участі у роботі семінару були запрошені вчителі початкових класів міських шкіл, батьки вихованців середніх груп дошкільних навчальних закладів, психологи, логопеди та лікар дитячої лікарні.
Це питання актуальне, воно не залишає байдужим усіх, хто відповідальний за наших малят. Якими вони прийдуть до школи, як сприйматимуть нове середовище, оточення, нового наставника-вчителя — всі ці питання обговорювались під час роботи семінару-практикуму, в якому взяли активну участь науковці Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди — доценти кафедри педагогіки і методики дошкільної освіти Олена Борисова та Любов Лохвицька, доцент кафедри психології Світлана Герасіна.
Вихователька Лариса Гончаренко під час презентації «Пріоритетні напрямки роботи в забезпеченні наступності між дошкільним навчальним закладом «Золотий ключик» та Переяслав-Хмельницькою загальноосвітньою школою І—ІІІ ступенів № 5» представила до уваги присутніх фотоматеріали, які підтверджують тісний зв’язок цих двох освітянських закладів. Слід відмітити глибину даних зв’язків, які підтвердила у своєму виступі вчителька загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 5 Валентина Бойко. Вона проаналізувала психологічну та мотиваційну готовність своїх учнів, які в більшості були вихованцями підшефного дошкільного закладу. Психолог загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів № 5 Ірина Кардашевська поділилась власним досвідом проведення дослідження готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного життя. Прикладом тісної співпраці було спільне привітання дівчаток школи та дошкільного закладу, які своїм чудовим, майстерно виконаним таночком привітали учасників семінару-практикуму.
На завершення роботи педагоги прийняли рекомендації працівникам дошкільних навчальних закладів: всіляко сприяти збереженню та зміцненню психічного і фізичного здоров’я дошкільнят, задоволення їх пізнавальних потреб, навчально-виховний процес організовувати як систему, що забезпечує інтелектуальний творчий розвиток особистості, здійснювати тісний взаємозв’язок вихователів і вчителів першого класу по вивченню наступності та успішності першокласників у школі.
Усі присутні щиро дякували організаторам семінару-практикуму, зокрема завідувачці дошкільного навчального закладу «Золотий ключик» Марії Роман, за плідний захід, цінні поради фахівців, які обов’язково знадобляться у подальшій роботі по підготовці дошкільників до навчання в школі.
|