Другого листопада психолого-медико-педагогічною службою Переяслав-Хмельницького педагогічного університету імені Григорія Сковороди для студентів та викладачів було організовано семінар-практикум з основ пісочної юнгіанської психотерапії. Семінар проводила член Української Асоціації психотерапевтів, сертифікований психотерапевт-символдраматист, методист-психолог Житомирського відділу освіти Світлана Сіроштан.
У заході взяли участь викладачі кафедри практичної психології та кафедри психології: Галина Хомич, Тетяна Кузьменко, Світлана Герасіна, Діана Лила, директор бібліотеки Ольга Шкира та студенти різних факультетів. Почесним гостем стала колега-педагог Ольга Грейліх.
Світлана Сіроштан радо розповіла гостям про метод юнгіанської психотерапії, який був запропонований чудовим психотерапевтом, засновником аналітичної терапії Карлом Густавом Юнгом:
– Ігри з піском – одна з форм природньої діяльності дитини. Саме тому ми, дорослі, можемо використовувати пісочну арт-терапію в розвивальних та навчальних заняттях. Будуючи картини з піску, вигадуючи різноманітні історії, ми в найбільш органічній для дитини формі передаємо їй наші знання і життєвий досвід, події та закони оточуючого світу. Гра з піском надає можливість позбутися від психологічних травм за допомогою перенесення зовні, на площину пісочниці, фантазій і формування відчуття зв'язку і контролю над своїми внутрішніми переживаннями. В процесі пісочної гри є можливість висловити свої найглибші емоційні переживання, звільнитися від страхів.
Багато психологів бачать в окремих пісочних частинках символічне відображення автономності людини, а в пісочній масі втілення життя у Всесвіті. Пісочна терапія, в свою чергу дозволяє розслабитись, зарядитись оптимізмом та позитивною енергією.
Загалом, даний семінар-практикум був надзвичайно інформативним. Учасники семінару мали змогу намалювати свої переживання, емоції, думки на піску та дізналися, що цей особливий спосіб спілкування зі світом і самим собою допомагає знімати внутрішню напругу, долає бар'єри в спілкуванні, підвищує впевненість у собі, відновлює цілісність психіки, відкриває нові шляхи до розвитку. За допомогою семінару-практикуму присутні отримали багато інформації, яку вони зможуть застосовувати у своїй майбутній діяльності.
Ольга Науменко,
фахівець редакційно-видавничого відділу університету
|